nathalievankesteren.reismee.nl

De rest van de (trekking) week

Donderdag zagen we verschillende watervallen onderweg naar Sigiriya. Dat was erg mooi. We zwommen zelfs in eentje, dat was zó heerlijk. We moesten ook veel in het busje zitten en de weg was heel hobbelig, dus dat was niet al te aangenaam. Maar natuurlijk beter dan de lokale bus, alhoewel die me nu wel bevalt. Ik snap hoe de bussen werken, en meestal weet ik wel een plekje te bemachtigen om te kunnen zitten. Ook gingen we naar Little Worlds End, Riverstone. Vanaf daar hadden we een mooi uitzicht. We hadden lunch in een restaurant, dat was lekker. Daar zagen we later ook de zon ondergaan (dit viel echter een beetje tegen, omdat het nogal mistig was). We sliepen in Sigiriya. Daar is ook een accommodatie van de organisatie. Het was daar heel anders. Alles was in de natuur, het leek een klein beetje op scouting. De tafels waren zelf gemaakt, er waren boomhutten en er was kampvuur. Erg mooi, maar er waren ook veel dieren en insecten. Ik was gelijk geprikt door vele muggen. Ik ging snel naar bed, want daar was een klamboe, dus ik voelde me veiliger. De volgende ochtend kleedde ik mij aan. Op het moment dat ik m’n schoenen aan wilde trekken, voelde mijn ene schoen wel zwaar aan… Na een tijdje ondersteboven houden viel er een grote kikker uit! Ik vind kikkers wel leuk, maar ik had deze niet in m’n schoen verwacht. Vroeg in de ochtend gingen we op de fiets naar de Lions Rock in Sigiriya. Ik had wel zin in dat fietsen, want dat mis ik, maar de fiets was zó slecht en veel te klein, dus het viel best wel tegen. De Lions Rock was vol met toeristen, maar mooi om te zien. Heel veel trappen, dus na dat fietsen was dat wel zwaar, maar het was het waard. Daarna stopten we met nogal wat moeite de fietsen in ons busje (want we wilden écht niet meer terug fietsen) en gingen terug naar de accommodatie in Sigiriya. We lunchten daar en gingen vervolgens terug naar Kandy. Het was een goede week.
Vandaag heb ik lekker de hele dag in Kandy doorgebracht. Veel rondgelopen, en zeker ook veel geld uitgegeven…
Morgen vertrek ik naar Galle, het strand daar. Volgende week is hier de nieuwjaarsweek. Dit wist ik niet van tevoren, ik kreeg het hier te horen. Blijkbaar is er bijna geen enkel project beschikbaar in deze week. Een paar meiden en ik hadden als plan om in de accommodatie van de organisatie in Ambalangoda te verblijven. We zouden geen project doen (want die zijn niet beschikbaar ivm nieuwjaarsweek), gewoon relaxen bij het strand. Het zag er hoopvol uit, maar op het laatste moment kregen we te horen dat het toch niet mogelijk was. Erg teleurstellend. Nu willen 3 meiden en ik alsnog naar het strand gaan, maar dat zal dus extra geld gaan kosten, want we doen het zelf, aangezien het niet via de organisatie kan. Ik heb voor niks geld aan de organisatie betaald, en ik kan het geld niet terugkrijgen. Erg frustrerend voor mij, maar ik wil toch wel heel graag naar het strand. We vertrekken morgenvroeg met de trein. Het plan is nu om 3 dagen in Galle te verblijven en de andere 3 dagen van de week in Negombo. En vanaf daarna zit het avontuur hier er alweer op voor mij, want volgende week zaterdag vertrek ik terug naar Nederland. Ik hoop dat het zó goed wordt op het strand, dat ik mijn frustratie over het geld vergeet.

Reacties

Reacties

Monique

Ha ha die kikker in je schoen... ik zou enorm gegild hebben denk ik!
En dan die muggen en andere ongemakken... zo herkenbaar toen ik zelf in Afrika was dat je steeds weer iets hebt waar je niet op gerekend hebt.
En natuurlijk ga je lekker naar het strand, fantastisch idee natuurlijk!
Geniet nog maar lekker van je laatste week alweer...
X Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active