nathalievankesteren.reismee.nl

De eerste helft van de trekking week

Deze week heb ik de trekking week. Ik had dat thuis niet bedacht om te doen, en dus ook niet geboekt, wat betekende dat ik hier nogal wat extra bij moest betalen. Ik besloot het toch te doen, want het leek me leuk om nog meer van Sri Lanka te zien.
Maandag viel echt erg tegen. We gingen naar 3 tempels, maar in de introductieweek hebben we ook al flink wat tempels bezocht, dus eerlijk gezegd had ik al wel genoeg tempels gezien. De tempels waren alle drie beroemd voor iets (het hout ofzo, en de tempels waren oud), maar ik vond het niet zo interessant. Ik was ontevreden, want ik had hier nogal wat voor moeten bijbetalen! De tempels waren niet eens groot, dus we waren er ook niet lang. En dat terwijl we wel heel lang onderweg naar al die tempels waren. We moesten erg lang in de lokale bus zitten en daarna hadden we nog 2 bussen nodig… Gelukkig hadden we tussen de laatste 2 tempels geen bus, maar een hike. De hike was een beetje door de jungle, dat was wel leuk. We hadden lunch in een ‘restaurant’. Maar het was een heel goedkoop restaurant. Er was geen toilet, je kreeg alleen een lepel (wat denk ik al luxe was, want de lokale mensen aten daar allemaal met hun handen). Je kreeg het eten op een bord met plastic folie, zodat het bord niet gewassen hoeft te worden. Maar het grappige was dat het helemaal prima was. We hadden honger en het eten (rijst natuurlijk) was erg lekker.
Dinsdag was al beter. We gingen dan wel wéér naar een tempel, maar het was er maar 1 en het was niet echt een traditionele tempel. Het was een plek, heel hoog, bovenop een berg. En het was voor alle geloven, dus dat was wel leuk. De hike erheen was zwaar. We moesten heel lang omhoog lopen. Bovendien moest ik plassen, en alleen op de top was een toilet (dat was een viezig toilet, maar er was niks anders), dus dat maakte de hike wel wat zwaarder. Maar het was lekker om zo actief te zijn. Bij de top aangekomen waren daar verschillende godsdiensthuizen en een hoge toren. We gingen naar de top van die toren en het uitzicht was prachtig. Daarna moesten we helaas natuurlijk ook weer helemaal naar beneden, dat viel nog tegen. Vervolgens moesten we heel lang wachten op de bus, maar het was een goede dag.
Vandaag gingen we naar een rots/berg middenin een grote theeplantage. We moesten helaas vele uren in het busje zitten (maar het was een privé busje voor ons gelukkig) voor we er waren, maar het was het waard. Daar aangekomen beklommen we de rots. Hier had ik niet echt op gerekend, dus ik had niet helemaal de juiste schoenen aan getrokken vanochtend, dus het was nogal een uitdaging voor mij. Maar het lukte en bovenaan was het prachtig, echt adembenemend. We hielden vele fotoshoots daar, maar de foto’s laten eigenlijk niet goed genoeg zien hoe het daar boven was.

Reacties

Reacties

Maria

Hou Natalie, ik vind de foto's NU al mooi! Maar ik wil zeker geloven dat t in t echt nóg mooier is....

Monique

Lieve Nathalie, wat leuk dat je ook nog zo'n trekking doet!
Zo worden vele kanten van Sri Lanka voor jou meer zichtbaar.
En hoe zwaar ook het werken met die kinderen, wel heel mooie ervaring lijkt me.
Prachtige foto's heb je ook gemaakt... Ik zou zo met je mee willen op die trekking, want zo te zien is het een heel mooi land.
Veel plezier nog op je reis!
X Monique

Carla

Heel veel tempels en mooie watervallen. Dat wordt nog afkicken later thuis.... Geniet nog maar van je reis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active