nathalievankesteren.reismee.nl

Het tweede weekend

Dit weekend was heel speciaal, eigenlijk met name vandaag.
Maar eerst even over gisteren, zaterdag. Met z’n zessen gingen we naar de Elipant Orphanage en naar een Garden met een taxi. De Eliphant Orphanage was leuk, maar deed me een beetje denken aan ‘gewoon een dierentuin’, maar dan alleen met olifanten. Maar de olifanten waren wel meer vrij dan in een dierentuin. Je kon vlak naast ze lopen en ze van dichtbij zien. We zagen hoe de kleintjes (die alsnog best groot zijn) melk kregen en we zagen de olifanten hun ‘bad nemen’. Het was mooi en leuk om te zien allemaal. Het was wel echt extreem warm! Daarna gingen we naar een of andere Garden. Er waren allerlei bomen en planten te zien. Op zich wel oké, maar een klein beetje saai en het geld eigenlijk niet waard. Als het goedkoper was geweest was het wel oké geweest, maar na een aantal bomen had ik het al wel een beetje gezien. Daarna gingen we rondlopen in Kandy, dat was leuk en gezellig. We gingen vertrouwd lunchen bij de Burger King, heerlijk! We gingen naar een souvenirshop, maar alles was daar erg duur, dus ik heb niks gekocht. Wel kocht ik tomaten in de supermarkt, want ik mis de groenten die ik thuis altijd eet heel erg. Het eten hier bevat weinig groenten, en áls er al groenten zijn, dan zit het in een vieze, pittige curry. Dus ik verlang wel naar het eten van thuis, haha.
Vandaag was een erg speciale dag. 2 meiden en ik gingen naar een zwembad in een hotel, want er zijn hier niet echt zwembaden verder. We gingen er met de TukTuk heen. Het hotel was zo luxe, zeker in vergelijking met het vrijwilligershuis waar ik nu al 2 weken verblijf. Het was geweldig, het voelde echt als een vakantie en ik voelde me heel rijk daar. Na een uurtje of 2 zonnen en zwemmen kwam er een vrouw naar me toe. Ze zei dat zij vanaf waar zij zat zelfs kon zien hoe ik aan het verbranden was (ze had gelijk, ik ben nogal verbrand) en dat ik echt beter vanaf nu in de schaduw kan zitten. Ze snapte wel dat ik graag in de zon wilde, zij was vroeger ook zo, maar ik had echt genoeg zon gehad voor vandaag, zei ze. Ik volgde haar advies op, voornamelijk omdat het toch bewolkt aan het worden was, dus in de zon zitten was überhaupt niet meer mogelijk. We gingen aan een tafel zitten om te lunchen. We kregen het menu op een tablet te zien..! Het was allemaal erg speciaal eten en vooral ook erg duur. Wij wilden liever gewoon een burger ofzo. We besloten om aan de vrouw die mij voor de zon gewaarschuwd had te vragen of ze ook zoiets ergens in dit hotel hadden. Na een tijdje uitleggen begreep ze het, ja, er is een ‘snack-menu’. Ze vertelde hoe wij zo erg lijken op hoe zij vroeger was. Ze stond erop om onze lunch te betalen, omdat we zo erg op haar leken en zelfs vrijwilligerswerk doen en zij op onze leeftijd ook weinig geld had. Na wat aandringen accepteerden we het dankbaar. Het eten was heerlijk! De vrouw wilde graag dat we na onze lunch bij haar (en haar 3 kinderen) kwamen zitten, dus dat deden we. Maar we wisten toen nog niet dat we daar voorlopig niet meer weg zouden komen… Ze kocht wodka, bier en cocktails voor ons, zonder dat we dat echt wilden, maar zij wilde het wel heel graag. Ze bestelde ook aardig wat alcohol voor zichzelf. Ze sprak heel veel, over van alles. Hitler zou niet dood zijn, de islam zou de wereld overnemen en ze was een groot fan van Trump. Maar omdat zij alles voor ons betaalde, luisterden we braaf en knikten we maar. Ze woont in Saudi-Arabië met haar man en 3 kids, maar de moeder is Iers en de vader Amerikaans en ze zijn best heel rijk. Uiteindelijk werd ze nogal dronken en het begon raar te worden (het was al raar, maar nu werd het écht raar). Haar man zat aan de bar, in de buurt van ons, maar hij bemoeide zich er niet echt mee. Het was heel vaag allemaal. Uiteindelijk rond half zeven konden we wegkomen. De vrouw gaf ons daarvoor nog 5000 Rupees (iets meer dan 30 euro). We wilden het niet aannemen, maar ze stopte het in mijn bh, dus we lieten het maar en gingen snel weg. We namen een TukTuk terug (dit was heel leuk, in het donker). Uiteindelijk was onze hele dag gratis, omdat deze vrouw onze lunch en drankjes betaalde, en de 5000 Rupees waren precies het zwembad en de TukTuk. Het was een hele rare ervaring….

Reacties

Reacties

Carla

Oei oei, te hopen dat het hier bij blijft. Deze vage vrouw. Maar wel goed dat ze je voor de zon waarschuwt. (Doe ik ook steeds, vreemde ogen dwingen gelukkig..). Maar wat een leuk verhaal weer. Goed dat jullie haar aanspraken. Zo zie je maar, dat het altijd grappig is om contact te maken. Het levert soms verrassende verhalen op, zoals deze.....

Nel

Ik denk dat het belangrijk is dat je nooit op je eentje bent. Altijd in een groepje blijven. Zoals jullie vandaag gedaan hebben.

Suzie

Leuk om al je verhalen te lezen :)
liefs je zusje

Lyda

Inderdaad bizar verhaal. Ja je hebt rare mensen op deze planeet. Hou ze maar een beetje op afstand dat soort types.

Maria

Gets, lees t nu pas.... Blijf weg van dat soort lui. Ze laat je niet voor niets vollopen met drank! Pas op hoor, jullie zijn haar niets verschuldigd, dus ga niet meer op haar 'uitnodigingen' in.... Brrrr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active