nathalievankesteren.reismee.nl

De strandweek

Afgelopen zondag vertrokken we om 3.45 uur ’s ochtends vanaf de accommodatie in Kandy richting het treinstation. De trein vertrok om 5.00 uur, gelukkig hadden we een zitplaats, omdat we zo vroeg waren. De reis was echt hartstikke verschrikkelijk. In het begin ging het nog wel, maar het werd voller en voller en warmer en warmer. Met al die bagage kon ik mijn benen nergens kwijt. Ik dacht dat ik het niet meer vol kon houden, maar uiteindelijk na 6 uur in die trein kwamen we aan in Galle. We namen een (te dure) TukTuk naar het hostel. Het hostel was prima, erg modern. Het strand was heel dichtbij en prachtig. Het strand was schoon, het water was helder blauw en warm! Echt heerlijk, het voelde echt als vakantie. Het voelde wel gek om op vakantie te zijn met mensen die je niet echt lang en goed kent. Maandag ging ik surfen. Dat was vermoeiend, maar erg gaaf. Het lukte me nog redelijk een aantal keer om op het board te staan! Ook gingen we naar het Nederlandse fort in Galle, dat was mooi, maar we waren allemaal verbrand, dus we wilden al gauw terug naar het hostel. Dinsdag gingen we snorkelen. Terwijl ons uitgelegd werd hoe en wat kwam er ineens vanaf het strand een hele lange, zeer snelle slang tevoorschijn. Het was zo schokkend en die slang was zo snel, we sprongen allemaal bovenop de tafel. Ik voelde de angst nog echt een lange tijd. De volgende nacht had ik er zelfs nachtmerries over. Het snorkelen was bijzonder. Het was mooi om de wereld onder water te zien, maar eerlijk gezegd waren er niet echt zoveel soorten vissen.. Bovendien voelde ik me totaal niet comfortabel met die bril en de snorkel. De bril gaf me hoofdpijn, ik kon niet goed ademen door de snorkel, wat me voornamelijk stres bezorgde. En dan had je ook nog die flippers, die voor mijn gevoel alles moeilijker maakte. Ik stopte wat eerder dan de rest en wachtte in het bootje. Dat maakte me na al dat snorkelen zeeziek, dus het hele snorkelen was niet echt zo aangenaam. Het was mooi om te zien, maar ik denk toch dat snorkelen niet echt mijn ding is. Na het snorkelen wilden we naar een beroemde schommel op het strand gaan, maar deze was blijkbaar stuk ofzo, dus dat ging niet door. Ik had gelukkig wel een heerlijke chocolade smoothie in een mooi hotel aan het strand. Er waren heel veel toeristen, daar genoot ik eigenlijk wel van. Woensdag gingen we naar een Turtle Farm, dat was erg schattig, schildpadden zijn echt leuke dieren. De gids praatte ons een boottrip aan, die deden we, ondanks dat ik het niet echt graag wilde ivm geld. Het viel erg tegen eerlijk gezegd. We zouden apen en vele soorten vogels zien. We zagen letterlijk 1 aap en 1 soort vogel. Verder ging de boot langs een kaneel-eiland en een eiland met een spice garden, beiden wilden dat je producten van hun ging kopen, maar dat deed ik gelukkig niet. Daarna wilden we de beroemde Stick Fisherman zien, maar het bleek niet het seizoen te zijn. We konden de vissers betalen om op de stokken te gaan staan, zodat je toch foto’s kon nemen. Ik wilde dat überhaupt niet, want ik vind dat nep, maar het was ook echt belachelijk duur! Dus we gingen maar weer terug, maar hadden vervolgens wel een geweldige lunch. Ik kan er nog steeds van genieten. Het had echte groenten, eindelijk! En echt overheerlijke huisgemaakte friet. Mocht je ooit naar Unawatunna (Galle) gaan, ga dan eens lunchen of dineren bij restaurant BedSpace. Na de lunch was het tijd om naar Negombo te gaan. We namen een taxi, ondanks dat ik liever met de bus wilde ivm geld, maar gelukkig hadden we een taxi genomen! Het was best wel ver, mijn bagage was veel te zwaar, de taxi was heerlijk en de hele rit regende het enorm. Maar nu Negombo…het valt hier eigenlijk gewoon extreem erg tegen, zeker na het geweldige Galle. Het strand is pal voor de deur, maar de zee zit vol vis en krabben, en is zeer bruin van kleur. Op het strand komen krabben uit het niets vanuit het zand naar boven tevoorschijn, echt verschrikkelijk. Dus het strand is voor ons niet mogelijk, maar dat is eigenlijk het enige wat je hier kunt doen. Gisteren hadden we uit wanhoop een massage (die vond ik wel lekker op zich). Vandaag gingen we naar het centrum van Negombo. Het is hier nu nieuwjaar, maar niet in Negombo, want het grootste deel is christen, maar alle winkels zijn wel gesloten wegens nieuwjaar. Dus het centrum viel ook tegen. Vervolgens hebben we 1,5 uur in de grote supermarkt besteed, want dat was als enige open én het had goede airconditioning. Nu zitten we te wachten tot het zo’n beetje tijd is om ergens te gaan dineren. Ook zijn hier hartstikke veel muggen, ik zit onder de muggenbulten, ondanks dat ik telkens mijn muggenspray gebruik (die tot voorheen prima leek te werken, maar het lijkt in Negombo niet te werken). Eigenlijk is het dus een grote fout dat we voor Negombo gekozen hebben. Gelukkig is morgen de laatste dag hier. Het is wel een voordeel dat het vlakbij het vliegveld is, dat scheelt morgen weer voor mij… We balen echt best wel, en zijn allemaal blij dat deze Negombo trip morgen voorbij is, maar liever was het vandaag al voorbij.

Reacties

Reacties

Maria Al

Hoi nicht,
Zo te horen heb je aardig moeten afzien.....
Droom je al van je eigen heerlijke bedje thuis en het zelfgebakken brood van pa en de overvloed aan groentes op jullie dagelijkse dis?
Hoop je snel in goede gezondheid weer te zien. Nog even volhouden????
X Maria & nichtjes

Jeannette van Kesteren

Ik vond het interessant om jou verslagen te lezen. Je doet wel interessante ervaringen op en je neemt mooie herhinneringen mee.

Monique

Ach Nattie toch... wat een avonturen allemaal met veel afwisseling in leuk en niet leuk!
En vandaag dus weer lekker naar huis, of misschien ben je zelfs alweer thuis en lig je lekker in bad en wordt je weer lekker verzorgd...
Ik hoop je snel te zien!
X Monique

Margreeth

Hoe gaat het inmiddels met je?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active