nathalievankesteren.reismee.nl

Het eerste weekend

Dit weekend gingen 7 meiden en ik naar het grote safaripark in Sri Lanka. Dit ligt in Yala, en dat is niet echt in de buurt van Kandy. Een van de coördinators heeft ons heel veel geholpen bij het regelen, dat was fijn. We gingen met een taxi busje erheen. Dit was vele uren rijden. We vertrokken om 6.30 uur vanaf het vrijwilligershuis in Kandy. Onderweg konden we stoppen waar we wilden. We stopten soms om even een foto van het mooie uitzicht te maken. Ook stopten we bij 2 watervallen. Bij een van de twee was een trap, daar kon je voor 20 rupees in, en dan bovenaan zou mooi uitzicht zijn. Het waren heeeel erg veel trappen, het leek eindeloos. Maar na al dat zitten in het busje was dat eigenlijk wel goed misschien. Het uitzicht was wel mooi vanaf het einde van al de trappen. We stopten om te lunchen en naar de supermarkt te gaan. Rond zeven uur ’s avonds kwamen we aan in het hotel in de buurt van het safaripark. Daar sliepen we, dat was erg gezellig. De volgende ochtend vertrokken we om 5.00 uur met de jeep naar het safaripark. Het was best wel spannend en leuk. Het was nog helemaal donker en de jeep was open, er was niemand op de weg en we gingen erg hard. Met dezelfde jeep gingen we het safaripark in. De natuur was prachtig en de zon kwam op, dus dat was erg mooi. We zagen helaas niet heel veel bijzondere dieren, het viel eerlijk gezegd eigenlijk gewoon wel een beetje tegen. We zagen vooral heel veel vogels en waterbuffels. Gelukkig zagen we tegen het einde een moeder olifant en haar baby olifantje, dat was bijzonder. Na de safari gingen we terug naar het hotel en vanaf daar terug naar Kandy. Onderweg stopten we nog om te lunchen en bij een beroemde brug. Terug in Kandy waren we erg moe, maar zeker voldaan. Ondanks dat we niet zo heel veel speciale dieren gezien hebben, was het een goed weekend.